پاسخ متروی تهران درباره حادثه ایستگاه پایانه جنوب-راهبرد معاصر
کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی تردد روان در محور‌های چالوس و هراز/ محدودیت تردد وجود ندارد هوای پایتخت در وضعیت «نارنجی» اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محور‌های مازندران معاون نظارت ستاد ملی جمعیت: سالانه ۵۳۰ هزار سقط جنین غیرقانونی انجام می‌شود دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری کلاس‌های مجازی شدند ثبت نام بیش از ۴۴۰ هزار نفر در کنکور | اول دی؛ آخرین مهلت نام‌نویسی هشدار سازمان هواشناسی در مورد تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور قاتل مأمور پلیس حکم قصاص گرفت؛ مردی که شهید حسینیان را با خودرو زیر گرفت

پاسخ متروی تهران درباره حادثه ایستگاه پایانه جنوب

شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در خصوص حادثه رخ داده در ایستگاه متروی پایانه جنوب توضیحاتی ارائه کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 23
کد خبر: ۲۵۵۲۸۶

به گزارش راهبرد معاصر، به دنبال خبر منتشر شده در مورد حادثه رخ‌داده در ایستگاه پایانه جنوب خط یک متروی تهران، شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه توضیحاتی جهت شفاف‌سازی و ارائه اطلاعات دقیق‌تر ارائه داد.

 

بر اساس گزارش سایت شهر، در متن توضیح شرکت بهره‌برداری متروی تهران به اخبار منتشر شده آمده است:

 

در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳، یکی از مسافران محترم به همراه عصای فلزی خود در ایستگاه پایانه جنوب در حال پیاده شدن از قطار بود که متأسفانه عصای فلزی از دست وی رها و در اتفاقی نادر با عبور از فاصله میان سکو و قطار به کفشک جریان قطار (کفشک قطعه ای است که وظیفه‌ی انتقال انرژی الکتریکی به قطار را بر عهده دارد) برخورد کرد.

 

با توجه به اینکه انرژی سیستم محرکه قطارهای متروی تهران و حومه از برق ولتاژ قوی تأمین می‌شود، برخورد همزمان این شیء فلزی با قطعات فلزی زیر قطار و کفشک آن سبب ایجاد قوس الکتریکی (آرک) شد. سپس این جرقه باعث سوختگی بخشی از پیراهن و پارچه‌ پیچیده شده بر روی عصا و در نتیجه بروز سوختگی برای این مسافر سالمند محترم شد.

 

همچنین، مسافر دیگری که در پشت سر این فرد قرار داشت دچار سوختگی سطحی شد.

 

شایان ذکر است که سیستم انرژی مترو به گونه‌ای طراحی شده که با برخورد شیء فلزی خارجی، رله‌ها سریعاً عمل کرده و برق را قطع می‌کنند. در این حادثه، اتصال بسیار ناپایدار و کوتاه بود و تنها منجر به ایجاد قوس الکتریکی شد؛ بنابراین، هیچ‌گونه برق‌گرفتگی برای مسافران عزیز رخ نداده و تنها سوختگی سطحی اتفاق افتاده است.

 

در پی این حادثه، هر دو مسافر به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. پس از معاینه پزشکان، مشخص شد که هیچ‌گونه برق‌گرفتگی رخ نداده و تنها سوختگی تقریبا سطحی توسط پزشکان گزارش شده است. در همین راستا، خانم آسیب‌دیده همان روز از بیمارستان ترخیص شدند و مسافر سالمند دیگر که اهل شهر بندرعباس بود با هدف اطمینان بیشتر از سلامتی، یک شب میهمان شرکت بهره‌برداری مترو در یک هتل آپارتمان بود و صبح روز بعد پس از معاینه مجدد در بیمارستان، ترخیص و عازم شهر خود شد.

 

در پایان، ذکر چند نکته ضروری است:

- در طول ۲۵ سال بهره‌برداری از مترو تهران، تاکنون حادثه‌ای مشابه این حادثه بسیار نادر رخ نداده است.

- قطارهای مترو با نیروی برق فشار قوی حرکت می‌کنند و اتصال همزمان اشیای رسانا با بخش‌های فلزی زیر قطار می‌تواند ایجاد قوس الکتریکی کند، اما رله‌های حفاظتی به محض تشخیص این اتصال، جریان برق را قطع خواهند کرد.

- فاصله استاندارد میان سکو و قطار در ایستگاه مذکور و سایر ایستگاه‌ها رعایت شده است.

- قطار حادثه‌دیده فاقد نقص فنی بوده و بررسی روند حادثه نشان می‌دهد که مشکلی در ایمنی ایستگاه و قطار مترو وجود نداشته است.

شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه همواره متعهد به حفظ ایمنی و رفاه مسافران خود بوده و در این حادثه نیز اقدامات لازم برای درمان و تکریم مسافران حادثه‌دیده به عمل آمده است.

از تمامی مسافران محترم تقاضا می‌شود که همواره از نگهداری صحیح لوازم شخصی خود در ایستگاه‌ها و قطارها اطمینان حاصل کنند.»/ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار